вторник, 9 юни 2015 г.

"Стъкленият трон" на Сара Дж. Маас - Дискусия

Добре, знам, че тази книга излезе отдавна (миналата година?) и вероятно вече има доста ревюта за нея и за останалите книги от поредицата, но аз успях да се докопам до тези съкровища чак сега и ооо колко съжалявам, че не съм ги открила по-рано!
Ще започна с анотацията:
 

Селена Сардотиен е не просто обикновено 18 годишно момиче, а най-добрият асасин на света. При неизвестни обстоятелства обаче, тя бива заловена и отведена в Солните мини на Ендовиер като робиня. Прекарва там една година, докато един ден не получава предложение, на което не може да откаже.
Кралят на Адарлан организира съревнование, призовавайки най-добрите крадци и убийци в света, да се борят за титлата "кралски шампион": 24-ма свирепи участници в смъртоносна битка и Селена е избрана за представител на самият престолонаследник - принц Дориан Хавилиард.
"Жива или мъртва, тя ще бъде свободна. Победителка или победена, тя е на път да разкрие истинската си съдба. А междувременно има опасност сърцето ѝ на убиец да бъде разтопено."



Докато при някои книги началото е бавно и скучно, тази книга те грабва след първите двадесет страници (ако вече не го е направила с описанието си). Героите са невероятни, а действието се развива в свят, наподобяващ този в "Песен за огън и лед". Стилът на авторката, трябва да призная, не е нищо особено, но така книгата става много лесна и приятна за четене. Като добавим и факта, че няма скучни части, получаваме четиристотин страници, готови да се прелистят за един ден. Сюжетът, поне за мен, бе наистина непредсказуем и мога да кажа, че се наслаждавах на всяка една секунда, прекарана в четене на тази книга!

(Оттук нататък е възможно да срещнете спойлери, понеже ще коментирам развитието на сюжета и героите.)


Всичко това със съревнованието и изпитанията ме накара да се почувствам все едно четях "Игрите на глада" отново. Постоянно ни бе напомняно, че Селена е най-добрият асасин, но въпреки тренировките ѝ с Каол и Нокс, имах чувството че тя може би е загубила форма в лагера и не спрях да се притеснявам дали ще успее да се справи с двубоите.

Много ми се искаше да разбера как би се развила честната битка между нея и Каин, ако Селена не бе упоена...
Колкото до любовния триъгълник, от който всички изглежда се оплакват, на мен ми хареса. Не беше нещо супер драматично от типа на "Здрач", беше си съвсем умерено и внесе малко разнообразие в историята.




До колкото разбрах, поредицата ще е от шест книги и (ааа!) нямам търпение!

Eдно от нещата, които най-много харесах в книгата са силните женски героини, а именно - Селена, принцеса Нехемия и Елена. Дори и Калтейн, която, по свой си начин, е готова на всичко за да получи това, което иска (също така това май е първата YA книга, на която попадам и в която авторката взима под внимание месечния цикъл на героинята).

Много харесвам и Каол. Предпочитам него пред Дориан, не знам защо. Въпреки, че е по-сдържан, по-загадъчен и че не знам почти нищо за него, онези кратки моменти, в които маската му на капитан пада и успяваме да зърнем нежност в този герой, бяха едни от най-хубавите в цялата книга.
Не мога да не направя сравнение между Дориан и Холин (?) и Джофри и Томен от "Песен за огън и лед". Разбира се, Дориан е Томен, понеже както е описан Холин - то той е тъкмо Джофри. Предполагам, че ще имаме честта да се запознаем с героя му в някоя от следващите книги и съм странно развълнувана относно това.
Бих искала да видим и нещо повече от кралица Джорджина (??), тъй като лично на мен тя ми е много интересна.

Като цяло, книгата много ми хареса, макар че не бих я сложила в списъка си с любими. Давам ѝ 4/5. Очаквам малките несъвършенства, които открих тук-там (някъде имах забележки и към превода), да липсват в следващите книги, понеже им възлагам големи надежди.
Всъщност, още утре смятам да си взема втората. Очаквайте ревю и за нея. : )

х

2 коментара:

  1. и аз предпочитам каол пред дориан, защото ми е много по-интересен като персонаж, и по-приятен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знаех си, че не може да съм единствената! :D

      Изтриване