събота, 16 януари 2016 г.

Моят първи (и най-вероятно последен) bookhaul


Преди известно време научих, че съм спечелила основна стипендия от фондация "Комунитас". Колкото щастлива, толкова и изненадана, чаках с нетърпение момента в който ще мога да използвам ваучера за книги, който бях спечелила. А като дойде  и самият ден... то не бяха списъци, желания и дилеми... а бе - чудо. Знаейки, че вероятно за пръв и последен път имам възможност да направя и аз един bookhaul, вместо само да точа лиги по книгите, можете да си представите колко беше важен изборът ми. И в крайна сметка съм повече от доволна и повече от ентусиазирана да споделя новите си съкровища с вас. Оказах се с 15 нови книги, четири от които си взех като коледен подарък. Някои от тях искам да прочета от цяла вечност, други избрах спонтанно, но за всички съм еднакво нeтърпелива.

"100 разказа" - Рей Бредбъри
"Игра на тронове" - Джордж Р. Р. Мартин
"Сблъсък на крале" - Джордж Р. Р. Мартин
"Вихър от мечове" - Джордж Р. Р. Мартин
"Пир за врани" - Джордж Р. Р. Мартин
"Танц с дракони" - Джордж Р. Р. Мартин
"Тайната история" - Дона Тарт
"Играч първи, приготви се" - Ърнест Клайн
"Първите петнайсет живота на Хари Август" - Клер Норт
"Кутия за птици" - Джош Малерман
"Миниатюристът" - Джеси Бъртън
"Човек на име Уве" - Фредерик Бакман
"Баба праща поздрави и се извинява" - Фредерик Бакман
"Пътешественикът във времето и неговата жена" - Одри Нифнегър
"Нощният цирк" - Ерин Моргенстърн

Бредбъри ми е слабост, ако сте чели някои от предишните ми постове, вероятно знаете. Вече прочетох първите няколко разказа и съм не по-малко очарована, отколкото и при другите му творби. Ако следите блога ми, ще знаете също, че съм чела поредицата "Песен за огън и лед" и тя е една от най-любимите ми. Но, за щастие, както се оказва, така и не си купих самите книги докато ги четох и затова сега ми се отдаде възможност да поръчам новите издания с новите прекрасни корици! А и сега ще мога спокойно да си купя шестата, веднага щом бъде публикувана (the struggle когато искаш да си купиш книга, но е продължение на поредица, чиито предишни части не притежаваш, предполагам, ви е позната). За следващата книга - "Тайната история", съм толкова мотивирана, че няма накъде повече (благодаря, Айви). Освен, че вече съм запозната с детайлната картина на Дона Тарт и нейния философски стил, съм и много любопитна какво ще ми предложи с тайната си история. Може би имам прекалено големи надежди, но и предчувствие, че ще се оправдаят. "Играч първи, приготви се" попадна съвсем случайно в списъка ми, но и за нея съм позитивно настроена. Книгата на Клер Норт, признавам си, попадна по много повърхностни причини, а именно - корицата и заглавието. Чувала съм и негативни мнения за "Първите петнайсет живота...", но, по незнайни причини, си мисля, че на мен ще ми допадне. "Кутия за птици", "Миниатюристът" и "Човек на име Уве" бяха "коледни подаръци", най-хубавите. "Баба праща поздрави и се извинява" - естествено, че трябва да проверя дали всички хвалебствени ревюта относно тази книга са честни. Колкото до предпоследната книга - може би тук е мястото да отбележа, че всичко свързано с пътуване във времето моментално грабва интереса ми - "Пътешественикът във времето и неговата жена" е на рафта to-read от прекалено дълго време за книга с такава концепция. И така, остава последната - "Нощният цирк" на Ерин Моргенстърн. Още една книга, поръчана само защото искам да видя с какво е впечатлила толкова други читатели. Тя беше първата, която грабнах, след като разопаковах кашона, и веднага започнах да чета. 
Следват няколко снимки на безценните ми, които направи една моя приятелка.
A oт мен, засега - това. Надявам се, щом седмицата на оформянето приключи, да имам повече време за блога и да напиша ревю на някоя от гореспоменатите книги. А дотогава - пожелавам на себе си и на вас да оцелеем само още една седмица.







х

2 коментара:

  1. Честито за стипендията ^_^
    Тайно се надявам това да не е последния ти такъв пост <3

    ОтговорИзтриване