събота, 4 юни 2016 г.

Пролетен базар на книгата 2016 + Bookhaul


Както вероятно знаете, миналата седмица се състоя Пролетният базар на книгата в София. Може би постът ми е закъснял, тъй като вълнението покрай събитието вече стихна, но се наложи да изчакам книгите, които си поръчах от намалението на Сиела, да пристигнат, за да ги включа в броя на новопридобитите ми заглавия. Толкова съм щастлива, че за първи път и аз имах възможност да посетя това уникално събитие, присъединявайки се към множеството любители, които прекараха часове в НДК, търсейки си книжни съкровища. До последно не можех да повярвам, че родителите ми се съгласиха да ме пуснат да пропътувам сама тези близо 200 километра, делящи София от Казанлък. Но всичко беше факт - качих се на автобуса в осем часа сутринта на 28.05 и малко преди обяд вече бях пристигнала. Единственият неприятен аспект на пътуването ми беше, че слушалките ми бяха развалени и музиката се чуваше само докато държах кабела в точно определена позиция, (the struggle!) но това дребно неудобство е незначително, щом го съпоставя с останалата част от невероятния ден. След пристигането на автогарата ми отне известно време да се ориентирам и насоча към метрото, чрез което стигнах до НДК. Там се срещнах с Ева, която вече беше посещавала Базара веднъж, но беше така добра да го обиколи още един, два, три пъти с мен. Честно казано, без нея сигурно щях да се лутам неориентирано измежду многобройните щандове цял ден и пак нямаше да успея да обиколя всичко. По-късно се срещнахме и с Жени и трите заедно тръгнахме по "Витошка", по която, въпреки, че бях посещавала София доста пъти преди това, така и на бях се разхождала. Естествено, те ми показаха най-голямата забележителност на града за един книголюбител - книжарницата Грийнуич, от която трудно ме изведоха. След това изпратихме Жени и се насочихме обратно към метрото. Все още не можех да проумея, че най-накрая ги бях срещнала, а вече бяхме пред Централна автогара и беше дошъл моментът да си кажем довиждане... Само че бяхме объркали гарата. Десет минути преди тръгването на последния автобус към Казанлък, а в главата ми текат всякакви мисли, най-крещящата от които е, че съм на другия край на София и имам 10 минути да стигна до правилното място. Донякъде бях права, само че не бях на другия край на София, а само към 200 метра встрани от Централна Автогара - на Автогара "Сердика". След един хубав спринт с Ева стигнахме до точното място и успешно се качих на автобуса буквално в последния момент. Какво повече ми трябваше за да стане денят наистина незабравим?

Най-запомнящите се моменти от самия Базар бяха срещите ни с Георги Господинов, Елин Рахнев и Георги Бърдаров. Интересното е, че всички те бяха неочаквани, защото нито аз, нито Ева бяхме проверили кои автори ще са на Базара в този ден. Излишно е да казвам, че останахме повече от приятно изненадани.

А сега към книгите, които си взех. Първата ми покупка беше от щанда на Пергамент Прес - "Книга за мечтатели" първоначално привлече вниманието ми заради сладурската си корица, но го задържа и след като прочетох откъс от нея, затова реших да си я взема. Обиколихме още няколко щанда и се озовахме пред "Ибис", където без да се замисля грабнах "Лейди Полунощ" по очевидни причини - обичам Касандра Клеър и донякъде дори ме е срам, че все още не съм прочела книгата. Ако не обикалях Базара с Ева, може би нямаше да си взема точно "Ясновидците", но се доверявам безусловно на нейния вкус и съм сигурна, че книгата ще си заслужава, ако не с друго, то поне с факта, че действието се развива през двайсетте години на миналия век в Ню Йорк. След това се насочихме към щанда на "Жанет 45" и както си говорихме за една от книгите на Георги Господинов, жената пред нас каза: "Ако ще я взимате - побързайте, той след малко си тръгва". При което реакцията ни беше безценна, защото изобщо не бяхме забелязали стоящият точно срещу нас Георги Господинов. Веднага грабнах книгата и отидох при него за да я разпише. Така се сдобих и с "И всичко стана луна" (която почти прочетох в автобуса на връщане). След това си взех и "The Best of Sherlock Holmes" от щанда на Книгомания. Отидох на Базара с намерението да си взема повече книги на английски, но и дори само с тази съм много доволна. Тъй като вече бях изхарчила почти всичките си спестявания, реших че ще си взема само още една книга и тя ще е от щанда на Сиела. Там Ева се запозна с автора на "Аз още броя дните" - Георги Бърдаров, чиято книга аз пък си бях поръчала на 24 и все още чаках. Докато двамата си говореха, аз се колебаех дали да си взема "Щъркелите и планината" на Мирослав Пенков или "Библиотеката на Въглен връх" на Скот Хокинс. Накрая избрах последната. Колкото до трите книги, които си поръчах от намалението - това бяха гореспоменатата "Аз още броя дните", сборника с разкази "Обича ме, не те обича" и "Звезден полет" на Мелиса Ландърс.

Както казах, това беше един незабравим ден и вече очаквам с нетърпение Зимния панаир, който, сега след като видях какво представлява събитието, за нищо на света не бих пропуснала. Още веднъж благодаря на Ева и Жени за прекрасното споделено време!

Няма коментари:

Публикуване на коментар