сряда, 1 юни 2016 г.

Not Enough Wrap Up & Too Much TBR

Мисля, че заглавието достатъчно добре синтезира този пост, който дори не планирах да напиша, докато Миш не изтъкна, че щом JesseTheReader може да направи wrap up с две книги, значи можем и ние. Освен това за пръв път от месеци съм си подготвила TBR и се надявам, че споделяйки го тук, ще се мотивирам допълнително за романите, които смятам да чета. А малко повече мотивация е точно това, което ми трябва в момента. Нямам намерение да се оправдавам защо напоследък не ми остава време за нищо, чета толкова малко и почти не пиша (не, да гледам за трети път ерата на Тенант в Doctor Who не беше загуба на време!). Истината е, че просто не мога да балансирам между нещата, които трябва да правя и нещата, които ми се иска да правя. В крайна сметка всичко е въпрос на приоритети и ми е време да го науча. Затова си поставям високи и сравнително смели цели за Юни, имайки предвид, че е последният месец от училище и ще съм натоварена и с преговор за класни и изходни. Все пак мисля, че именно това ми трябва, за да изляза от летаргията, обхванала ме още от началото на 2016 година.

Този пост няма да е толкова от типа на равносметка, колкото би трябвало, затова няма да изпадам в подробни отзиви за двете книги, които прочетох през Май. От първата, "Миниатюристът" на Джеси Бъртън, останах с прекрасни впечатления и без да се колебая бих и дала 5/5. Първите сто страници, признавам, ми бяха тегави, но мисля, че вината си беше изцяло моя, просто не бях достатъчно концентрирана. Огромни плюсове са добрата нарация и фактът, че действието се развива през седемнайсти век в Амстердам. Следващата книга - "Уна и Селинджър" на Фредерик Бегбеде, беше доста по-различна от всичко, което съм чела. Художествена измислица, която толкова добре се уповава на факти и реални събития, служи си с истински личности и ги манипулира за да създаде измислен сюжет. Лично на мен много ми хареса крайният резултат, също както и самият стил на Бегбеде - директен и някак публицистичен. Дадох ѝ 5/5, но не бих я препоръчала на всеки именно заради този специфичен стил.

"Dragonfly In Amber" липсва, защото е на телефона ми
Впрочем главната причина за този изблик на мотивация да чета е Пролетният базар на книгата, който имах щастието да посетя (смятам да напиша отделен пост за това, веднага щом пристигнат заглавията, които поръчах онлайн от намалението на Сиела). Затова TBR-ът ми е съставен главно от книги, които си взех от Базара. Това са (и ще се постарая да ги прочета в точно този ред): "Аз още броя дните" на Георги Бърдаров, защото нямам търпение да се убедя сама в прекрасните думи на всички, чели книгата; "Dragonfly In Amber" - Диана Габалдон, която влача от месеци и е крайно време да завърша; "Тайната история" на Дона Тарт, която, както разбирам, ще ми разбие сърцето - очаквам го с нетърпине; "Библиотеката на Въглен връх" на Скот Хокинс и "Лейди Полунощ" на Касандра Клеър.


Надявам се, че да прочета тези книги и едновременно с това да изкарам добри оценки на изходните нива няма да ми съсипе психичното здраве през предстоящия месец. Много бих искала да съм по-активна в блога, както и да се върна към писането, но реших, че засега ми стига да изляза от читателския застой, а след това ще се занимавам и с писателския (в момента наблюдавате procrastinator at their finest). И така, ще ми трябва доста късмет и солидно количество кофеин за да завърша "предизвикателството", което си поставям, но поне съм необичайно позитивно настроена към резултата. А вие кои книги смятате да прочетете през Юни?



Няма коментари:

Публикуване на коментар