вторник, 26 юли 2016 г.

Wrap Up за читателските маратони през юли


Българският книжен маратон:

Дали завърших успешно предизвикателствата от БКМ е въпрос на гледна точка. За седмицата от 11 до 17 юли успях да прочета 5 книги, като изпълних всяка една от основните категории, но така и не стигнах до двете допълнителни. Разбира се, доволна съм, тъй като е имало цели месеци, в които съм прочитала доста по-малко. Всъщност, сега като се замисля, технически съм изпълнила всички условия, дори и допълнителните. Едното беше за книга по избор, което е нещо като изпълнено по подразбиране, а другото условие - да се прочете книга, в която се споменава България, покривам със същата книга, която избрах и за категорията български автор - "Обича ме, не ме обича". През седмицата имах някои доста силни дни, (вторник - 530 страници, неделя - 490) и дни, които бяха пълен провал, (сряда - 140, събота - завидните 120) но както казах - доволна съм. Някои от книгите, които прочетох си спечелиха място в списъка ми с любими, като "Библиотеката на Въглен връх" и "Аз преди теб", която изобщо не очаквах да ми хареса толкова много.С други имах известни проблеми - разбрах, че книга с разкази не е най-добрият избор за маратонско четиво (поне за мен). Проблемът ми беше, че след всеки разказ, колкото и брилянтен да е бил той, нямах и грам желание да продължа да чета. Нормално - нито героите щяха да са същите, нито сетинга, авторът и стилът на писане също щяха да са различни. Мисля, че ако не бяха двата сборника с разкази, щях да приключа маратона с повече прочетени книги. Но, хей, като за първи път мисля, че се справих сравнително добре и най-важното - беше ми страшно забавно, а в крайна сметка не е ли това целта?
"Фенка"
"Аз преди теб"
"Обича ме, не те обича"
"Летни дни и летни нощи"
"Библиотеката на Въглен връх"
Прочетени страници: 1 960




BookTubeAThon:

Добре, признавам, BookTubeAThon-ът си беше провал. През по-голямата част от седмицата бях на гости при братовчедка ми в Стара Загора. Тъй като дните там си прекарах обикаляйки града, не ми оставаше много време за четене (но пък хванах много покемони!). През късните часове преди лягане успях да прочета достатъчно страници, за да завърша и това предизвикателство поне с 5 книги. Понеделник започнах "И всичко стана луна" на Георги Господинов, а след залез слънце четох и "Кутия за птици" на Джош Малерман, като общия брой на страниците беше 160 - малко, но както по-късно щях да разбера, сравнително много. Вторник наваксах - 440 страници, свърших и "Хамлет". До сряда вече бях приключила с три книги от маратона и бях много сигурна, че ще го завърша успешно... В четвъртък прочетох 40 страници. Вече бях в Стара Загора. На следващия ден прочетох 380 страници от "Пътешественикът във времето и неговата жена" на Одри Нифнегър, но все още бях много изостанала. Когато в събота свърших книгата, вече се бях отказала от маратона и знаех, че няма да завърша успешно. Затова прочетох една друга книга, която не беше в списъка ми - "Milk and Honey" - Rupi Kaur. В крайна сметка реших все пак да я спомена и да добавя страниците ѝ към общия брой. В неделя си отделих два часа, за да изгледам и филма по "Пътешественикът във времето и неговата жена", който беше просто прекрасен - също както и книгата, но разбира се, не чак толкова.
"Хамлет"
"Milk and Honey"
"Кутия за птици"
"И всичко стана луна"
"Пътешественикът във времето и неговата жена"
Прочетени страници: 1 064



Знам, че не е особено забележително постижение, но не се оплаквам и лично за себе си съм доволна. Това са си десет книги за две седмици. А и бях мнооооого назад с предизвикателството ми в Goodreads, а сега, след маратоните, изоставам само с 12 книги... Но най-важното е, че четох. И най-накрая излязох от читателския си застой. Сега имам много повече желание и мотивация да чета, TBR купчинката ми понамаля, което също е плюс. За мен тези маратони бяха едно изключително мотивиращо и дори вдъхновяващо преживяване и се надявам всеки, който е участвал, да го е усетил по същия начин, без значение дали се е справил успешно или не.

Няма коментари:

Публикуване на коментар