събота, 11 февруари 2017 г.

seeking inspiration // youtube

И аз като всички вас - не, дори не се опитвайте да отричате - прекарвам голяма част от свободното си време в YouTube. Признавам, че платформата за видеосподеляне е станала неразделна част от живота ми и това започва да се превръща в проблем. Но преди известно време ме осени гениалната и абсолютно немислима идея, че мога да превърна безкрайните часове прекарани там в нещо полезно. Защото YouTube всъщност е чудесно място, където артисти и създатели от всякакъв тип споделят изкуство, дават съвети и в общи линии ни вдъхновяват относно всеки аспект от живота. Затова направих списък с любимите си канали, чиито видеа винаги успяват да ме накарат да погледна по различен начин на нещата, дават ми хиляди нови идеи за собствените ми проекти и ме мотивират да продължавам да опитвам. Така че ако някога се намерите в писателски или какъвто и да е било друг творчески застой, ето няколко канала, които със сигурност ще ви помогнат да го преодолеете.

Bertie Gilbert

Това е един създател, който заслужава много повече абонати, гледания, харесвания и като цяло много повече любов, отколкото получава. Бърти e сценарист, режисьор, понякога и актьор в собствените си кратки филми. Мога да продължа и да ви обясня как видеата му са прекрасни произведения от сравнително простичък сценарии, но с въздействието на изключително красиви кадри. Шансовете ми да успея правилно да изразя възхищението си обаче са минимални, затова направо ще ви покажа:


Connor Franta

Конър беше включен в първия ми пост с тази тематика заради книгата си "A Work in Progress", но сметнах че трябва да го спомена и сега, заради видеата, които прави. Харесва ми как, въпреки че в канала му преобладава популярното, забавно съдържание, което да се хареса на масовия човек, Конър без проблем навлиза в дълбокото, вижда малките детайли, превключва на размисли върху екзистенциални въпроси и ни представя резултатните си отвлечени монолози. 


Dodie Clark

Dodie Clark или човешкият еквивалент на топъл, слънчев лъч. Тя има два канала, но засега ще говоря само за страничния ѝ, защото главният - doddleoddle - е по-скоро за кавъри и оригинални песни. Ако направя подобен пост за музика, със сигурност ще пиша още за нея. Видеата ѝ винаги могат да ми повдигнат духа, но не непременно защото са забавни, а защото са искрени и автентични и това наистина радва. Всеки може да види, че тя не се крие зад обработка, сценарии и цензура. И всеки, надявам се, може да го оцени.


Simply Kenna

Това момиче ме спечели само с естетически задоволителните си тъмбнейлове, но след като най-накрая изгледах едно от въпросните видеа, останах приятно изненадана, че и съдържанието е на същото ниво. Също така, в началото не ѝ бях чак такъв фен, защото я чувствах далечна, но тогава попаднах на видеата ѝ за Хари Потър, Шерлок и препоръките ѝ с анимета. Излишно е да казвам, че изведнъж намерих много общи неща и с това - нови причини да продължа да гледам.


Button Poetry

Знам за тях от Facebook страницата им и честно казано досега не ми беше хрумнало да ги потърся в YouTube за да се абонирам, но се радвам че го направих. Button Poetry е организация от Минесота, която насърчава така наречената performance поезия. Качват нови видеа ежедневно и на различни теми - личностни проблеми като депресия и тормоз, политически и социални проблеми, както и становища по много други полемични въпроси. Видеата представят различните възгледи и гледни точки, поднесени винаги по изключително чувствен начин. Вярвам, че всеки ще се афектира от чистата и искрена неподправеност на този спектър от емоции.


Цяло чудо е, че пиша последните редове на този пост, защото беше огромно предизвикателство да не се разсейвам с някое странично видео на всеки 5 минути. Надявам се, ако не друго, то поне да ви е било интересно и да сте намерили някой нов канал, който си струва абонирането.

2 коментара: